Korelasi antara strategi pembelajaran bahasa dengan pencapaian bahasa Arab dalam kalangan pelajar institut pengajian tinggi Kelantan

Kamarul Shukri, Mat Teh (2013) Korelasi antara strategi pembelajaran bahasa dengan pencapaian bahasa Arab dalam kalangan pelajar institut pengajian tinggi Kelantan. Jurnal Kias, 8 (1). pp. 181-202. ISSN 2289-8050

[img] Image
FH02-FKI-18-16401.jpg
Restricted to Registered users only

Download (79kB)

Abstract

Pelbagai kation yang diMankan mendapati &shwa &Map pig-iv/wpm bahrsci' Arab &dam b2iangan pelajar Afaleasia mash(' berada pada when, yang browns mencauskan berivarann• penthelafaran hahasa atingikeduer yang lain di Keknneban :than menizimolon stralcgr pembelaiarem bahasa ciPIO Nana kekunang.m pengefahuan• mengenainya merwpdaur sahib RIM atur pcn.whaions hprdii fa:t(:rhasenon prase? pcmgaiaran dan innnbeterfaran bahasa Arab. Pekiar cemerking bahasa didapali mengcnnakun SP13 known Sulam p,?.nbatajerran mnenta Noma), sehahagian daripada straiegi lersebui tide* dapat diperhaidarn thin mereba Jug& !wrung btrkongsi malumat fmrkairan dengan strazegi peinhetajaran yang mere.fra ornakan. Jroieni. kajieur yang dUalankan berinjuan nntrak Inenyelielik rentang kora:cat SPA dangau 1mm:ova:an bahata Arab Sulam 42.11angan pwle:lar in.cliluf pengialan final df P:kinfun 10 mcilbnikan 200 nra»g ye:Tandem daripada duct buah 1PT di Kelantan ham Kaki floor Aniarabungsu Sultan Ismail Petra (VAS) don A kaderni Pengqi fan islam ItniLwrsiti Malaya. Nilam Preri (APR34 Krynon ini juga borlaman •it* inenSentii past: &than Inngp,703aan SPR dalam kaiangem pelajar 1PT Kelantan. Kation dnialean yang ben,* irnanunerif ini rnolggialab311 foal sediehk SPRA 4112 gihm pencapaian bahasa Arab nhagai alai kaftan aroma 'flunk. Inangranpd data. Damian kaftan unenutOkkem .5:Karim/ kletafirik

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature > P Philology. Linguistics
Divisions: Faculty of Islamic Contemporary Studies
Depositing User: Mrs Norhidayah Razak
Date Deposited: 27 Jul 2021 03:28
Last Modified: 21 Aug 2021 08:05
URI: http://eprints.unisza.edu.my/id/eprint/2665

Actions (login required)

View Item View Item